Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze az egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ




Kategória: Amit beviszünk, beszedünk

Grapefruit jótékony hatása

A grapefruitról csupán a 17.-ik század közepén tettek említést.Először a karibi térségben,majd egyre több trópusi,szubtrópusi országban termesztették,legnagyobb exportálója jelenleg azonban az USA.Nagyméretű,lédús frissítő hatású,a citrusfélék családjába tartozik.
Zöldes vagy narancssárgás héja viszonylag vastag, gyümölcshúsának színe a sárgától a halványpirosig változik.


Íze üdítő,savanykás kesernyés.Közkedvelt frissen fogyasztva,de készítenek belőle gyümölcslevet,lekvárt vagy zselét is.Illatos héja kandírozható,és üdítőitalok készítéséhez használt olajat is nyernek belőle.Magjából is olajat sajtolnak.

A grapefruit alacsony energia-és cukortartalmú gyümölcs.Ezért az egészségmegőrző étrend része lehet,és napi fogyasztásra javasolható.Fogyni vágyok számára kitűnő.

Vízben oldódó élelmi rostot pektint tartalmaz.A táplálékkal elfogyasztott koleszterin egy részét megköti,nem engedi felszívódni,ezáltal hozzájárul az erek egészségének megóvásához.Csökkenti a vérnyomást.Nyugtató,és májtisztító hatása van.Káliumban dús ezért a vért lugossá teszi.A magját a gyógyszeripar is hasznosítja.

Jó C-vitamin forrás,20dkg elfogyasztása fedezi egy egészséges felnőtt napi szükségletét.

A grapefruit szedése után már nem érik tovább,hűtőszekrényben azonban akár egy hétig is eltartható.A rózsaszín gyümölcsben valamivel több a C-vitamin és cukortartalma is több,mint a sárga húsúba.Az értékes része a gyümölcsgerezdeket elválasztó hártyában van.Kis mennyiségben a héj alatti részen is található az értékes pektin.

Nagyon jól illik a tenger gyümölcseihez,füstölt halakhoz,szárnyashúsokhoz.Levéből pikáns ízű salátaönteteket lehet készíteni.Nagyon fontos megjegyezni,hogy a gyümölcsöt nem szabad facsarni,CSAK PRÉSELNI,mert a rostok tartalmaznak néhány olyan anyagot,amelyek blokkolják az emberi szervezet több működési elemét is.A roncsolással ezek az anyagok a lébe kerülve károsak.
(A cikket beküldte: Rika1)



Téli vitaminpótás: a csíra
Az én családom igazi csíra-rajongó család. Általában salátában, vagy szendvicsben fogyasztjuk őket előszeretettel. Télen gyakrabban esszük, mert a csírával sok anyagot és ásványi anyagot pótolhatunk, ami szükséges a szervezetünk számára, hogy könnyebben... »

Nemdohányzó nő cigarettával - egy érdekes leszokás története
Mindig is szerettem dohányozni. Nem fogalmazódott meg bennem túl sűrűn, hogy le kellene szoknom. Egy nap mégis úgy alakult, hogy abbahagytam. Önszántamból tettem-e, tudatos volt-e a döntés? Döntés volt-e egyáltalán? Kiderül a cikkből. Annyi biztos, hogy most jól... »




Minden jog fenntartva © 2021, www.egeszsegtipp.hu | Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi tájékoztató | Kapcsolat: info (kukac) egeszsegtipp.hu | WebMinute Kft.