Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze az egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ






Kategória: Külsőnk egészsége

Ezt (t)edd az egészséges és hosszú hajért

Minden nőnek talán a legnagyobb kincse és a büszkesége a haja.
De mi van akkor, ha töredezett és egészségtelen a hajkorona?
Mindenki keresi a miérteket, de egy dolgot hajlamosak vagyunk elfelejteni : a hajat nem csak kívülről, hanem belülről is táplálni és ápolni kell.


A haj egy évben átlagosan 15 cm-t nő. Ez persze változhat, ugyanis nincs két azonos ember és két azonos haj sem. Igyekeztem röviden és tömören összegyűjteni azokat az ételek, amelyek segíthetnek a cél elérése érdekében: hosszú és egészséges haj.

Zöldségek:
A sötétzöld zöldségek, mint brokkoli vagy a spenót, nagyon fontos vitaminokat tartalmaznak.
Pl.: A vitamin, C vitamin, kalcium és vas.
Ezek a vitaminok olyanok, mint a természetes haj kondicionálók. A hüvelyesek, mint például a bab vagy a lencse pedig jelentős szerepet játszik a hajnövekedésében.

Lazac:
A lazac tartalmazza az omega-3 zsírsavat, ami nagyon fontos az egészséges fejbőr számára. Ez a zsírsav gazdag B12-ben és vasban, amik nagy hatással vannak a hajnövekedésére és a hajtáplálásra. Ha nem lesz elég ezekből a vitaminokból a szervezetben, akkor a fejbőr szárazzá, a haj pedig fénytelenné válhat.

Tojás:
A tojásban is magas a B12 vitaminban, biotinban és fehérjében, de az utóbbinak a szintje az attól is függ, hogy mi módon lett főzve. A B12 és a fehérje pedig segít, hogy hosszú és egészséges legyen a hajunk.

Bab:
Nagyon gazdag rostokban a bab, körülbelül 9-13 gramm rost található egy csésze főtt babban. A bőséges fehérje pedig segíti a hajnövekedést. Ez magában foglalja a biotint, a vasat, a folsavat és a cinket. A biotin hiánya is vezethet a hajtöredezéshez.

Dió:
Magában foglalja a dió az omega-3 zsírsavat, az alfa-linolénsavat, amely segíti a hajt a növekedésben. Ez a nélkülözhetetlen ásványi anyag és a szelén elősegíti az egészséges fejbőrt. Nemcsak a dió, hanem a mandula, kesudió és a pekándió is jó forrása a cinknek, ami fényesebbé teszi a hajat.

Sárgarépa:
Teli van vitaminokkal, és ezek elengedhetetlenek a hosszú, egészséges és gyönyörű hajkoronáért. (Nem mellesleg a látásnak is jót tesz!) A sárgarépát rengetegféle módon lehet fogyasztani, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a sok-sok benne lévő vitamin segíti a hajad egészségét.

Alacsony zsírtartalmú tejtermékek:
A kalcium is jelentős szerepet játszik a hajunk növekedésében, a benne lévő ásványi anyagok miatt. Ilyen lehet például a joghurt vagy a tej. Ezek kiváló minőségi fehérje források, mint a tejsavó vagy a kazein. Együnk minél több túrót és joghurtot, a hajunk meg fogja hálálni.

Magok/magvak:
Az olajakat tartalmazó magvak is elősegítik a hajnövekedését és az egészséges fejbőrt. Ezek sem hiányozhatnak étrendünkből, ha szép hajkoronára vágyunk.

Gabonafélék:
A benne lévő vasnak, a B vitaminnak és a cinknek is jelentős szerepe van abban, hogy egészséges és hosszú hajunk legyen. Válasszuk a teljes kiőrlésű termékeket, köztük is a kenyeret és a gabonapelyhet.

Természetesen nem csak belülről hanem kívülről is ápolni kell a hajunkat. Ha gyorsabban szeretnél hajat növeszteni, akkor kipróbálhatod a ricinusolajat, mivel fantasztikus eredményeket lehet vele elérni, saját tapasztalatból tudom.

Remélem segíthettem, és kívánok mindenkinek hosszú, egészséges és dús hajat!
(A cikket beküldte: Fannii)



Hajápolásról - mit, hogyan és miért?
Dédanyáink még hosszú, dús és egészséges hajkoronával büszkélkedhettek, napjainkban viszont nők ezrei szaladgálnak póthajjal az utcán. Hogy ezt elkerüljük, és mi is valódi hajkoronával büszkélkedhessünk akár őseink, csupán egyszerű szabályokat kell betartanunk. »

Hamis barátunk: az alkohol
Napjainkban a nőkre rendkívül súlyos terhek nehezednek: család, munka, gyereknevelés, háztartás, karrier. Mivel minden téren igyekeznek a maximumot nyújtani, egyre stresszesebb állapotba kerülnek. Az alkohol ellazítja az embert, így a súlyos stresszel küszködő... »





Minden jog fenntartva © 2019, www.egeszsegtipp.hu | Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi tájékoztató | Kapcsolat: info (kukac) egeszsegtipp.hu | WebMinute Kft.