Kategória: Külsőnk egészsége

A valódi szépség belülről fakad - de a külsőért is lehet tenni :)

A természetes, hamvas, tiszta bőr általában örökletes adottság. De minden bőrtípust, még a legtökéletesebbet is, rendszeresen ápolni kell, hogy rugalmas és fiatalos maradhasson. Bármilyen típusú is a bőr, kellő időt kell fordítani rendszeres tisztítására és hidratálására.

Néhány szóban a bőrtípusokról

Ennek megállípításához a tükör előtt vizsgáljuk meg az arcunkat!

Kombinált bőr:
Zsíros és száraz bőr keveréke, általában a nyak, az orca és a szemek körül száraz, a homlok-áll-orr vonalban pedig zsíros.

Száraz bőr:
Mosakodás után feszül. Előfordulhat, hogy apró hámló foltok, kicsi erek jelennek meg a felületén. Könnyen ráncosodik és sajnos gyorsabban öregszik, mint a többi bőrtípus.

Normál bőr:
A valódi normál bőr ritka. Hamvas, szép színű, rugalmas. De ettől függetlenül szintén rendszeres ápolásra szorul.

Zsíros bőr:
A faggyúmirigy-túltermelődés következtében alakul ki. Egyenetlen tapintású, az áll környékén mitesszerekkel, pattanásokkal tarkított.

Érzékeny bőr:
Hajlamos a kiszáradásra, de a zsírosodásra is. érzékenyen reagál a környezeti változásokra, időjárásra, esetleg különböző ételekre vagy kozmetikumokra is.

Arcpakolások
Azt arcpakolás fontos kelléke az arcápolásnak. Tisztítja a bőrt, rendszeres használatával eltüntethetők a kisebb ráncok, emellett tisztítja a pórusokat, felfrissíti az arc izmait. Minden bőrtípusra található készen kapható pakolás, de magunknak is elkészíthetjük a különböző receptek alapján.

Arcmasszázs
Bármilyen hihetetlen, az arcunknak is jót tesz a rendszeres mozgás :) Egy könnyed arctorna vagy masszázs fiatalít és rugalmassá teszi a bőrt.

- A sminket távolítsuk el és alaposan tisztítsuk meg az arcunkat!
- A hajunkat kössük, vagy tűzzük fel!
- A bőrnek megfelelő krémet, olívaolajat vagy glicerint használjunk!
- Mindig ujjbeggyel masszírozzunk!

1. gyakorlat:
Lazítsuk el az arcunkat, az állat és a nyelvünket. Masszírozzuk egyszerre a mutató és a középső ujjunkkal az arc mindkét oldalát lágyan, a száj körüli mélyedéstől kiindulva az orrig, majd az arccsont felé a halántékig. Ezt ismételjük meg 10-szer.

2. gyakorlat:
Zárjuk össze az ujjainkat. Helyezzük bal kezünket a homlok közepére, a jobbat pedig a jobb szemünk fölé. Finom mozdulatokkal induljunk el jobb kezünk ujjbegyeivel felfelé, majd a bal kézzel kövessül a jobbat, így a két kezet váltogatva folyamatosan tudjuk simogatni a homlok egész területét. 3-5 percig végezzük ezt a gyakorlatot!

Selena Ibbott Természetes szépítőszerek c. könyvének alapján készült jegyzetekből


Egy ducus sirámai egy butik kirakata előtt
Nem vagyok nádszálkarcsú, ez tény. Igen, erről én is tehetek. Mert hát miért is nem tudok ellenállni egy finom sütinek, vagy egy kis mogyorós csokinak? És igazán izzadhatnék heti 3X 2 órát (minimum!) valamilyen kondicionáló tornán, futhatnék reggelente... De... »

Grapefruit jótékony hatása
A grapefruitról csupán a 17.-ik század közepén tettek említést.Először a karibi térségben,majd egyre több trópusi,szubtrópusi országban termesztették,legnagyobb exportálója jelenleg azonban az USA.Nagyméretű,lédús frissítő hatású,a citrusfélék családjába... »




Minden jog fenntartva © 2024, www.egeszsegtipp.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Kapcsolat: info (kukac) egeszsegtipp.hu | WebMinute Kft.