Weboldalunk egyes szolgáltatásainak és funkcióinak eléréséhez cookie-k használata szükséges. További információ






Kategória: Táplálkozás és egészség

Téli ételkalauz

Vége a bőség zavarának – sajnos egyre kevesebb az igazi szezonális friss zöldség-gyümölcs, így aztán egyre szűkösebbek a lehetőségeink a vitaminpótlás terén.
Pedig mostantól jön el az az időszak, amikor többszörösen is létfontosságú, hogy minél erősebb és ellenállóbb legyen a szervezetünk, s minél jobban felvértezzük magunkat a hideg, zimankós idő és a kórokozók szüntelen támadásai ellen.


Persze azért nem kell elkeseredni – vannak azért „bombabiztos” zöldség-félék, és vitaminokban gazdag gyümölcsök, amelyek alkalmasak arra, hogy szerveztünk vitaminraktárait folyamatosan feltöltsék, és ásványi-anyag szükségletét fedezzék.
Melyek ezek?
Íme néhány tipp:

Déligyümölcsök – ajánlott minél többet fogyasztani belőlük. Akár nyersen, akár a frissen préselt levüket. A hangsúly a rendszerességen és a nagyobb mennyiségen van. Rendkívül magas a C-vitamin tartalmuk, erősítik az immunrendszert, semlegesítik a kórokozók káros hatásait, erősítik a szöveteket, védik a nyálkahártyát – és még az emésztést is rendben tartják.

Friss zöldségek, gyümölcsök – ezen élelmiszerek mindig legyenek frissek, és legyenek frissen elfogyasztva. Ugyanis a vitaminok egy jelentős része a levegő, a fény, a víz vagy a meleg hatására könnyen elbomlanak, és nem nyújtják azt a vitaminmennyiséget, ami friss állapotukban jellemezte őket.

Hal – legalább hetente egy alkalommal mindenképpen kerüljön a tányérunkra. Kiváló fehérje és vitamin-forrás (A- és E-vitamin, béta-karotin, B-vitaminok), és esszenciális zsírsav-tartalma segít a szív és érrendszeri megbetegedések megelőzésében.

Müzli – annak is csak a cukorban szegényebb változata. Az ülő életmód, a stressz sokszor okoz emésztési kellemetlenségeket – gyomorégés, hasfájás, székrekedés – és emiatt sokan válnak rendszeres gyógyszerszedőkké panaszaikat enyhítendő. Pedig a panaszok elleni legkíméletesebb megoldás a rostban gazdag egészséges táplálkozás. Zöldségfélék, friss gyümölcsök, rozskenyér vagy müzli fogyasztása, mert ezek serkentik az emésztést, nem terhelik a tápcsatornát, könnyítik a szervezet munkáját.

Olívaolaj, napraforgóolaj – E-vitamin tartalmuknál fogva erősítik az immunrendszert, védik a szervezetet a kórokozók támadásaival szemben, és ami még nagyon fontos, mindezt úgy biztosítják, hogy nem tartalmaznak koleszterint.

Spenót – még ha fagyasztott állapotában kapható, akkor is. Magas folsavtartalmának köszönhetően biztosítja a B12-vitamin beépülését a szervezetbe, amelynek a vérképzésben van kiemelkedő szerepe. Hiányában vérszegénység alakulhat ki, ami eleve táptalaja lehet mindenféle fertőzés könnyed elhatalmasodásának szervezetünkben.

Mandula – olyan, mint egy szívgyógyszer. Egyetlen marék mandula elfogyasztása csökkenti a vérnyomást, a koleszterinszintet és véd a szívinfarktustól.

Sárgarépa és sajt – magas A-vitamin tartalmuk segít a szürkületi vakságon. Fokozza a sejtek nedvképzését, tehát gondoskodik az orr, a szem és a száj nyálkahártyájának nedvességtartalmáról. Így pedig megakadályozható a vírusok megtelepedése.

Gondoskodjunk mindannyian arról, hogy megfelelő táplál

Szerző: Faar Ida
Megjelent partneroldalunk a Netbarátnő hozzájárulásával.
(A cikket beküldte: netbarátnő)



Vigyázz, mit vásárolsz! 2. rész
Előző cikkemben leírtam, mik folytak a csemegepultban abban a bizonyos szupermarketben, ahol dolgoztam. A folytatásban az egyéb tapasztalataim szeretném megosztani, kitérve arra, hogy az eladók milyen gusztustalan dolgokat művelnek. »

Ne add be a derekad!
Kosmodisk - Derekad hálás lesz érte! "Miért pont én?" - Talán felteszed magadnak ezt a kérdést, ha azt veszed észre, hogy Téged is elért a hát- vagy derékfájás. Pedig egyáltalán nem vagy egyedül: a hátfájás ma már sajnos igazi népbetegség, minden 5. ember ússza... »





Minden jog fenntartva © 2018, www.egeszsegtipp.hu | Jogi nyilatkozat | Kapcsolat: info (kukac) egeszsegtipp.hu | WebMinute Kft.