Kategória: Táplálkozás és egészség

Párosan szép az élet

Megfognak lepődni: így van ez a táplálkozásban is! Vannak olyan ételféleségek, amelyeket célszélszerű párban fogyasztani. Jótékony egészségügyi hatásaik így felerősödnek. A kiegyensúlyozott étrend nemcsak a megfelelő ételek kiválasztásán múlik, Nem mindegy, hogy mit mivel együtt fogyasztunk! Jó példákat említünk.

Grillezett tonhal brokkolival
A cél: serkenti a szervezet rák elleni védekezését
A magyarázat: a halban lévő szelén és a növényben lévő méregtelenítő enzim 13szorosára növeli az étel rákmegelőző hatását. Fontos szelénforrások a szárnyasok is, az említett enzimből sok található a káposztában is.

Spenót avokádóval
Cél: védje szeme világát
A magyarázat: ha avókádót eszik a spenót mellé-ezzel nagyon jót tesz szemének! Az avokádó a zöld levelű zöldségekből felvehető lutein mennyiséget. Ez a kémiai anyag igen fontos a szembetegségek kivédése, például a makuladegeneráció ellen. Az időskori vakságok egy része e betegség miatt alakul ki.(Sok lutein van a zöldbabban is.)

Kesudió narancslével
A cél:megelőzi a vérszegénységet
A magyarázat: a kesudió igen jó vasforrás, és a vas elemi fontosságú vérszegénység ellen. Több szivódik fel vasból, ha valamilyen C-vitaminban gazdag élelmiszert is fogyaszt s kesudió mellé.Például narancslét! A C-vitamin olyan kémiai változásokat hoz létre létre, amelyek a zöldségfélékben lévő vasat könnyebben feldolgozhatóvá teszik a szervezet számára.

Párolt Lazac joghurttal
A cél: erősitse csontjait
A magyarázat: a kalcium alapvetően fontos az egészséges csontok miatt, de D-vitamin jelenlétére is szükség van ahhoz, hogy feltudjon szivódni a bélből. Mindkét anyag megtalálható a sajtban és a zsíros tejben, csakhogy ezek fogyasztása növelné koleszterinszintet. Egészségesebbb választás a D-vitaminban gazdag lazacot sovány joghurttal fogyasztani!

Répa vajjal
A cél: serkentse immunrendszerét
A magyarázat: a répa az egyik legjobb béta-karotin-forrás, az a növényi hatóanyag, amelyre elemi szükség van az erős immunrendszerhez. A párolt vagy főtt répa egy kis vajjal vagy egyéb zsiradékkal(pl:olivaolajjal) jobb, mint nyersen fogyasztaná. Az ebben a formában elfogyasztott répa zsírban oldódó béta-karotinjának 60-70 százalékát is felszivja a szervezet, míg a nyers répa esetén csak a hatóanyag 2-3(!) százaléka hasznosul.

Paradicsom kevés napraforgóolajjal
A cél: hogy karban tarsa a szívét
A magyarázat: a zsiradék kiséretében fogyasztott paradicsomból több zsirban oldódó lilkopén( ez is antioxidáns) hasznosul. A lilkopén a szivbetegség és a rák megelőzésére kiváló. A napraforgóolaj gazdag E-vitaminban. A lilkopén és az E-vitamin együtt sokkal hatásosabb a magas koleszterinszint okozta érelzáródások megelőzésére.
(A cikket beküldte: Eliske)



Miért normális az, ami nem normális?
Úgy tudjuk, hogy - a szokásos vegyes étrend teljes értékű táplálkozást jelent, míg - a vegetárius étrenddel hiányállapotok következnek be, holott ennek az ellenkezője igaz. József Attila Óda című versében így fogalmaz: "Elmémbe, mint fémbe a savak, ösztöneimmel... »

Ne add be a derekad!
Kosmodisk - Derekad hálás lesz érte! "Miért pont én?" - Talán felteszed magadnak ezt a kérdést, ha azt veszed észre, hogy Téged is elért a hát- vagy derékfájás. Pedig egyáltalán nem vagy egyedül: a hátfájás ma már sajnos igazi népbetegség, minden 5. ember ússza... »




Minden jog fenntartva © 2024, www.egeszsegtipp.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Kapcsolat: info (kukac) egeszsegtipp.hu | WebMinute Kft.