Kategória: Táplálkozás és egészség

Hasznos tudnivalók az étkezésről

A reklámok bűvőletében élünk, és nem vesszük észre, hogy csapdába kerültünk. Észrevétlenül, orrunknál fogva vezetnek bennünket a médiák, előre jól megkomponált reklámkampányaikkal. Észre sem vesszük, és azt akarjuk, amit Ők akarnak, és vágyainkká válnak az Ő túlszépített, kikozmetikázott tárgyaik, gondolataik.
Nekünk kell megtenni az első lépést, felismerni, hogy az anyagi világ elüzletiesedő marketing politikája mennyire nem az embernek segit, hogy boldoguljon, egészségesen, kiegyensúlyozottan éljen.


Az alábbiakra mindig ügyeljünk:

Vásárlásnál
- ép egészséges, friss, nem penészes, nem rothadt, vegyszermentes gyümölcsöt, zöldséget vásároljunk,
- a gyümölcsök legyenek úgymond „nap érettek”
- a zöldségek legyenek minél frissebbek, zsengébbek.

Előkészítésnél
- étkeinket készítsük mindig nyugodtan, szeretettel,
- minél kisebb legyen a gyümölcsök, zöldségek károsodása – a lehető legkevesebb konyhatechnikai beavatkozásnak vessük alá, tehát minél kevésbé aprítsuk, daráljuk, reszeljük, süssük, főzzük,
- lehetőleg minél kevésbé hagyjuk oxidálódni, barnulni az előkészítés során,
- vegyük figyelembe az ezotéria elveit is – ne keresztbe, inkább hosszába vágjuk, lehetőleg ne fém eszközöket használjunk,
- hogy ne csak vitaminok, az ásványi anyagok, de a színek, energiák és az információk is megmaradjanak bennük.

Tálalásnál
- tálaljuk étkeinket mindig nagy áhítattal, szeretettel,
- gyertya mindig legyen az asztalon,
- az asztal legyen mindig egyszerűen, de tisztán, szépen megterítve,
- igyekezzünk minél optimálisabb feltételeket teremteni,
- ügyeljünk a társítás szabályaira, ugyanakkor vegyük figyelembe az egyéni szempontokat is.

Étkezésnél
- igyekezzünk megteremteni az étkezés feltételeit, a helyszínt, az étkeket és magunkat is igyekezzünk felkészíteni:
- az ürítés fontosabb, mint az étkezés;
- csak kiegyensúlyozott lelki állapotban üljünk asztalhoz;
- ha hidegek a végtagjaink, előbb melegítsük fel;
- végezzünk előtte légző- és koncentrációs gyakorlatokat;
- megfelelő áhítattal kezdjünk hozzá;
- együnk lassan, alaposan megrágva;
- igyekezzünk egy étkezésen belül minél kevésbé keverni a dolgokat;
- válogassuk meg, hogy mit, mikor, mennyit eszünk;
- nem muszáj mindig, mindent – amit elénk tesznek – felfalni;
- hagyjuk hatni a színeket is.

Vegyük figyelembe a görög tudós és filozófus, Szókratész szavait:
„Nem azért élünk, hogy együnk, hanem azért eszünk, hogy éljünk!”

Lehetőleg minél egészségesebben, természetesebben, harmonikusabban…
(A cikket beküldte: apokrif)



Öt egészségvédő étel
Vannak olyan táplálékok, melyek jótékonyan hatnak szervezetünkre. Rendszeres fogyasztásukkal betegségeket előzhetünk meg. »

Interjú az intimkozmetikussal
Megkerestem egy szakembert, hogy első kézből kapjak információt olyan kérdésekről, amik sok emberben felmerülnek (utánajártam), de vagy nincs kitől megkérdezni, vagy nem meri megkérdezni. »




Minden jog fenntartva © 2022, www.egeszsegtipp.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Kapcsolat: info (kukac) egeszsegtipp.hu | WebMinute Kft.