Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze az egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ






Kategória: Táplálkozás és egészség

Életmód változtatási tanácsok

Ahhoz, hogy elkerüljük a betegségeket, nemcsak az egészséges táplálkozásra kell odafigyelnünk.

Életmódunkat is meg kell változtatnunk: ki kell küszöbölnünk káros szenvedélyeinket, rossz szokásainkat, helytelen életfelfogásunkat. És ne feledjük a mondást: ép testben ép lélek -- ami fordítva is érvényes: az ép lélektől ép a test.


Nagyon fontos, hogy ne dohányozzunk, és ne fogyasszunk túlzott mennyiségben alkoholt. (De alkalmanként (pl. ünnepekkor) elfogyaszthatunk egy-három deciliter jó minőségű bort -- mindig jó minőségű italt válasszunk!) A kávét lehetőség szerint helyettesítsük élénkítő hatású teával. Ilyenek például a hibiszkuszvirág-, borsmenta-, csipkebogyótea stb. Havonta legalább 1-2 napig tartsunk lékúrát, böjtöt, vagy nyers zöldség- és gyümölcsnapot. A kevesebb ételbevitel mindig egészségesebb, mint a túlzásba vitt. A több napig tartó böjthöz (Breuss-, Mayer-, Gerson-diéta) mindig kérjük ki orvosunk véleményét!

Mozogjunk! De ne ugorjunk fejest a mély vízbe – ha egész héten ülő munkát végzünk, ne tegyük ki szervezetünket a hirtelen intenzív fizikai igénybevételnek! A tornát, mozgást kezdjük fokozatosan. Nagyon jót tesz az egészségünknek, és jó közérzetet biztosít a kalanetika (calanetics), a jóga, a biciklizés, a séta a friss levegőn, vagy a kerti munka. Mindenki keresse meg a számára legmegfelelőbb mozgást! Időnként azonban próbáljuk ki a semmittevést is vagy relaxáljunk, jógázzunk, imádkozzunk.
Immunrendszerünket rendszeresen tartsuk edzésben: szaunával, Kneipp-kúrával friss levegőn való tartózkodással az év minden évszakában.
Mindenképpen aludjunk eleget! A legjobban akkor pihenjük ki magunkat, ha legalább egy órával éjfél előtt fekszünk le. Ha rossz alvók vagyunk, ne használjunk altatókat, folyamodjunk inkább a természetes módszerekhez!
Csak a nélkülözhetetlen vegyszereket tartsuk benn a lakásban – és a kozmetikumokat is csak korlátozottan használjuk!
Természetes alapanyagú, jól szellőző ruhaneműt és lábbelit vásároljunk, és mindig az időjárásnak megfelelően öltözködjünk (rétegesen).
Ha csak tehetjük, méressük be lakásunkat, lakterünket, munkahelyünket radiesztával, hogy ki tudjuk védeni a káros földsugárzást. Kerüljük az elektromos hatásokat: ne aludjunk tévé, rádió és más elektromos berendezés közelében! Fogaink amalgámtöméseit is cseréltessük ki – különösen veszélyes, ha a szájban az amalgám mellett más fém is található.

Az egyszerűbb betegségek gyógyításába, tehát még mielőtt komolyra fordulna az állapotunk, lehetőleg vonjuk be a természet erőit (alkalmazzuk a természetes módszereket, mint pl. gyógynövényteák fogyasztása, inhalálás, gargalizálás, borogatás stb.).

A nyugodt életvitel mellett fontos az „én-határok” védelme. Ésszerű keretek között tudni kell „nem”-et mondani – nem kell mindig és mindenkinek megfelelnünk! Tartsuk be az egyensúly és mértékletesség elvét életünk minden területén – egy kis idő múlva garantáltan sokkal jobban fogjuk érezni magunkat a bőrünkben, testünkben!

Szerző: Dr. Tóth Erzsébet, orvos
Megjelent partneroldalunk a Netbarátnő hozzájárulásával.


Édes mint a cukor, de 40%-kal kevesebb kalóriát tartalmaz
Képzeljen el egy édesítőszert, amely olyan édes, mint a cukor, nincs utóíze és negyven százalékkal kevesebb kalóriát tartalmaz, mint a hagyományos cukor! Ez a Xylosweet! »

Szemünk fénye, az A-vitamin
Már az ókorban felismerték az A vitamin gyógyító hatását. Rájöttek, hogy egyes táplálékok elfogyasztása gyógyító hatással van az éjszakai látászavarra, de magát az A-vitamint csak 1913-ban sikerült beazonosítani. Először Paul Karrer írta le az A-vitamin kémiai... »





Minden jog fenntartva © 2019, www.egeszsegtipp.hu | Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi tájékoztató | Kapcsolat: info (kukac) egeszsegtipp.hu | WebMinute Kft.