Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze az egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ






Kategória: Táplálkozás és egészség

Öt egészségvédő étel

Vannak olyan táplálékok, melyek jótékonyan hatnak szervezetünkre. Rendszeres fogyasztásukkal betegségeket előzhetünk meg.

Brokkoli:

Gazdag vitamin-, ásványianyag-, rost- és fehérjeforrás. Kitűnő C-vitamin, béta-karorin és folsav forrás is. A brokkoliban található fitovegyületek gátolják a pajzsmirigy túlzott működését. Jótékonyan hat az ízületi gyulladásra, csökkenti a vérnyomást és még rákmegelőző hatású is.
Tipp: főzd 3-4 percig és így megőrzi vitamin tartalmát, egy kis sajt rá, tejföl, ízlés szerint fűszerezheted is és már kész is az egészséges ebéd.



Áfonya:

Az áfonya jótékony hatása a magas antioxidáns tartalmának köszönhető. Segít leküzdeni a szervezetnek a káros szabadgyököket. Rendszeres fogyasztása segíti megelőzni a rák kialakulását és jótékonyan hat az emésztőrendszerre, de a memóriaműködésre is. Segít megakadályozni a húgyúti fertőzéseket és bőrszépítő hatással is rendelkezik. Napi fél csésze ajánlott.
Tipp: Szórd meg a reggeli zabkását vagy palacsintát áfonyával! Nyersen fogyaszd, mert antioxidáns hatása így érvényesül.



Lenmag:

A lenmag a benne található fitoösztrogéneknek és a lignánoknak köszönheti jótékony hatását. Ezek által segít nekünk, hogy a különböző hormonális működéssel összefüggésbe hozható rákos megbetegedéseket elkerülhessük. Mindezek mellett gazdag alfa-linolénsavban, segít a szervezetbe bevinni a szükséges omega-3 zsírsavakat. Még jótékony hatása, hogy vér hígításával segít meggátolni a vérrögök kialakulását, csökkenti a szívroham és a stoke kockázatát.
Tipp: Fogyassz naponta 1-2 evőkanálnyit őrölve és védd a szervezeted.


Bab:

Magas rosttartalmának köszönhetően csökkenti az összkoleszterin szintet, ezzel védve szervezetünket a szív és érrendszeri betegségektől. Segít a méregtelenítésében, stabilizálja a vércukorszintet.
Tipp: fogyaszthatod főzelékként, de egy babgulyás fel is melegíthet a téli időszakban.


Zab:

Jelentős mennyiségű fehérjét, vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Erősíti az idegrendszert, a csontok, a fogak és az erek épségét. Rostjai segítenek az optimális koleszterint elérésében, de a táplálék gyorsabb lebontásában is segítségünkre lehet. A rostok segítenek még a vércukorszint stabilizálásában, a vastagbélrák és az elhízás megelőzésében.
Tipp: Naponta minimum 10 grammot kellene a szervezetbe jutatni, edd reggelire zabkásaként gyümölcsökkel, de nassnak is megállja a helyét vagy akár desszertnek.
(A cikket beküldte: tm21)



Hogy jobban induljon a napunk: reggelizzünk!
A reggeli napunk legfontosabb étkezése. Több szempontból is. Egyrészt, a vacsora és a reggeli ébredés között legalább 8-10 óra eltelik, mialatt szervezetünk sem folyadékhoz, sem ennivalóhoz nem jut. Azt gondolnánk, hogy nincs is szükségünk az éjszaka folyamán... »

A kávé élettani előnyei
A kávé is egy olyan dolog, amiről pro és kontra is össze lehet mindent olvasni. A férjem a halálba szekál már azzal, hogy hagyjam abba a kávézást, mert ártalmas az egészségemre. De én imádom (a férjem is, a kávét is). :) Gondoltam, összeszedegetem neki, a mai... »





Minden jog fenntartva © 2018, www.egeszsegtipp.hu | Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi tájékoztató | Kapcsolat: info (kukac) egeszsegtipp.hu | WebMinute Kft.