Kategória: Táplálkozás és egészség

Öt egészségvédő étel

Vannak olyan táplálékok, melyek jótékonyan hatnak szervezetünkre. Rendszeres fogyasztásukkal betegségeket előzhetünk meg.

Brokkoli:

Gazdag vitamin-, ásványianyag-, rost- és fehérjeforrás. Kitűnő C-vitamin, béta-karorin és folsav forrás is. A brokkoliban található fitovegyületek gátolják a pajzsmirigy túlzott működését. Jótékonyan hat az ízületi gyulladásra, csökkenti a vérnyomást és még rákmegelőző hatású is.
Tipp: főzd 3-4 percig és így megőrzi vitamin tartalmát, egy kis sajt rá, tejföl, ízlés szerint fűszerezheted is és már kész is az egészséges ebéd.



Áfonya:

Az áfonya jótékony hatása a magas antioxidáns tartalmának köszönhető. Segít leküzdeni a szervezetnek a káros szabadgyököket. Rendszeres fogyasztása segíti megelőzni a rák kialakulását és jótékonyan hat az emésztőrendszerre, de a memóriaműködésre is. Segít megakadályozni a húgyúti fertőzéseket és bőrszépítő hatással is rendelkezik. Napi fél csésze ajánlott.
Tipp: Szórd meg a reggeli zabkását vagy palacsintát áfonyával! Nyersen fogyaszd, mert antioxidáns hatása így érvényesül.



Lenmag:

A lenmag a benne található fitoösztrogéneknek és a lignánoknak köszönheti jótékony hatását. Ezek által segít nekünk, hogy a különböző hormonális működéssel összefüggésbe hozható rákos megbetegedéseket elkerülhessük. Mindezek mellett gazdag alfa-linolénsavban, segít a szervezetbe bevinni a szükséges omega-3 zsírsavakat. Még jótékony hatása, hogy vér hígításával segít meggátolni a vérrögök kialakulását, csökkenti a szívroham és a stoke kockázatát.
Tipp: Fogyassz naponta 1-2 evőkanálnyit őrölve és védd a szervezeted.


Bab:

Magas rosttartalmának köszönhetően csökkenti az összkoleszterin szintet, ezzel védve szervezetünket a szív és érrendszeri betegségektől. Segít a méregtelenítésében, stabilizálja a vércukorszintet.
Tipp: fogyaszthatod főzelékként, de egy babgulyás fel is melegíthet a téli időszakban.


Zab:

Jelentős mennyiségű fehérjét, vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Erősíti az idegrendszert, a csontok, a fogak és az erek épségét. Rostjai segítenek az optimális koleszterint elérésében, de a táplálék gyorsabb lebontásában is segítségünkre lehet. A rostok segítenek még a vércukorszint stabilizálásában, a vastagbélrák és az elhízás megelőzésében.
Tipp: Naponta minimum 10 grammot kellene a szervezetbe jutatni, edd reggelire zabkásaként gyümölcsökkel, de nassnak is megállja a helyét vagy akár desszertnek.
(A cikket beküldte: tm21)



Aspartam és egyéb édesítőszerek
Vajon tényleg károsak az egészségre a mesterséges édesítőszerek? Vagy ez is csak üzlet? Vagy játék az egészséggel? Mi a jobb: a cukor (nem finomított!), a mesterséges vagy természetes édesítőszer? Milyen mennyiségben nem ajánlott a mesterséges? Mi kell a fogyni... »

Tények és tévhitek a zsíros hajról II.
Itt a folytatás azoknak, akik inkább rövidített verzióban olvasnák el naplóm tartalmát. Tulajdonképpen az első rész folytatása, de talán annyival hasznosabb is. Próbálkozásaim tárháza bővült, itt már nem apró trükkökkel próbálok valamit is kezdeni magammal, hanem... »




Minden jog fenntartva © 2024, www.egeszsegtipp.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Kapcsolat: info (kukac) egeszsegtipp.hu | WebMinute Kft.