Kategória: Egyéb cikkek

A kánikula aranyszabályai

Kánikulának nevezzük minden olyan napot, amelyeken az átlaghőmérséklet eléri, vagy meghaladja a 25 Celsius-fokot.

Az elmúlt évek tapasztalatai bebizonyították, hogy a meleg idő beköszöntével egyre több ilyen napra lehet számítani, ezért érdemes átgondolni, hogy hogyan „éljük” át, úgy, hogy minél kellemesebb legyen, és ne terhelje le nagyon a szervezetünket.
Jó hír, hogy pár apró trükkel csökkenthetjük a hőség okozta kényelmetlenségeket.
Lássuk, hogy melyek is ezek!


Előzzük meg a kiszáradást!

Soha ne várjuk meg, amíg szomjasok leszünk, félóránként fogyasszunk el egy pohár vizet, mindig legyen nálunk tartalék, bárhová is megyünk. Ha valaki nem iszik eleget, könnyen kiszáradhat, aminek következtében nem tud izzadni és rohamosan emelkedni kezd a testhőmérséklete. Az izzadással elvesztett sót mindig pótoljuk, mivel a vízívás sópótlás nélkül veszélyes játék.


Ne fogyasszunk nagyon hideg italokat!

Bár a jégbe hűtött italok a forróságban felemelő érzést nyújtanak, hatásuk csak rövid ideig élvezhető, ugyanis általuk a szervezet automatikusan hőt kezd el termelni, ami erőteljes izzadást okoz, utána pedig még melegebbnek érezzük a levegőt.


Nappal zárt, éjszaka nyitott ablakok

Napközben tartsuk az ablakokat csukva, lehetőség szerint sötétítőkkel, hogy a beáramló levegő ne melegítse fel jobban, a már amúgy is magas hőfokú lakást. Éjszaka szellőztessünk, ha van légkondicionáló, működtetése idején az ajtók és ablakok legyenek csukva. Viszont nem szabad túlzásba esni: ha a külső hőmérséklet 35-39 fok közötti, az ideális belső hőmérséklet 28 fok körüli kell, hogy legyen.


Ruházatunk legyen bő és világos!

A sötét ruhák, különösen a fekete nagyon megterhelő forróság idején, mivel magába szívja és felerősíti a napsugarak hatását. Nyári ruhatárunkat ezért mindenképp világos és természetes alapanyagú göncök tartalmazzák.


Alkohol és cukros italok kerülése!

Ezek az italok rengeteg vizet elvonnak a szervezetből, és fokozzák a szomjúság érzetét. Így van ez a koffeinnel is, amely vízhajtó hatású, de ha mégis fogyasszuk, utána igyunk vizet.


Megterhelő fizikai munka nélkül

Igyekezzünk úgy kialakítani programunkat, hogy a legmelegebb órákban bent, vagy árnyékban lehessünk. A testmozgás és a fizikai munka fokozza a verítékezést, ilyenkor pedig még több folyadékot és ásványi anyagot veszítünk, ami gyengíti az immunrendszerünket.

Szerző: Timár Tímea
(A cikket beküldte: netbarátnő)



Tipikusan női alvászavarok
A nők sokkal rosszabbul alszanak, mint a férfiak, gyakrabban érzik magukat kimerültnek és többször tör rájuk álmossági roham napközben – ezt számtalan felmérés igazolja szerte a világon. De miért vagyunk rosszabb alvók a férfiaknál? »

Téli vitaminpótás: a csíra
Az én családom igazi csíra-rajongó család. Általában salátában, vagy szendvicsben fogyasztjuk őket előszeretettel. Télen gyakrabban esszük, mert a csírával sok anyagot és ásványi anyagot pótolhatunk, ami szükséges a szervezetünk számára, hogy könnyebben... »




Minden jog fenntartva © 2024, www.egeszsegtipp.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Kapcsolat: info (kukac) egeszsegtipp.hu | WebMinute Kft.