Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ






Kategória: Egyéb cikkek

A kávé élettani előnyei

A kávé is egy olyan dolog, amiről pro és kontra is össze lehet mindent olvasni. A férjem a halálba szekál már azzal, hogy hagyjam abba a kávézást, mert ártalmas az egészségemre. De én imádom (a férjem is, a kávét is). :) Gondoltam, összeszedegetem neki, a mai tudományos állás (aka Google) szerint milyen előnyös tulajdonságai vannak eme finom, illatos nedűnek, mert megédesíti a nehéz reggeleket. :)

Drága Férjem!

Hát kérlek, képzeld, megértük, hogy a bor, a csokoládé (egyes fajtái) után a kávé is becsatlakozott az ételek-italok azon sorába, amik amnesztiát kaptak a borzasztóan egészségtelennek kikiáltottak közül, mert nézd csak:

A Harvard kutatói 2002-ben megállapították, hogy azoknál a nőknél, akik legalább négy csésze kávét ittak naponta, 25 százalékkal kisebb az epekő kockázata.

A nőknél, akik 2-3 csészével isznak naponta, 15 százalékkal kisebb valószínűséggel alakul ki a depresszió.

Egy 2005-ös tanulmány szerint a kávé segíthet mind a hosszú, mind a rövid távú memória megőrzésében. A Society of North America kutatói megállapították, hogy két csésze koffeintartalmú kávé javítja a rövid távú memóriát és a reakció időt.

Tanulmányok azt mutatják, hogy a kávéivóknál kisebb valószínűséggel alakul ki 2-es típusú cukorbetegség, akiknél négy vagy több csésze fogy naponta, 50 százalékkal kevésbé valószínű.

Egy 2008-as svéd tanulmány megállapította, hogy a kávéfogyasztás (két-három csésze naponta) csökkentette a mellrák kialakulásának kockázatát vagy késleltette azt.

Egy nemrégiben készült tanulmányában a Harvard School of Public Health megállapította, hogy mind a kávé csökkenti a prosztatarák kockázatát. Mondjuk ez engem nem érint. :)

Kávé segíthet fenntartani a testsúlyt. Egy tanulmány egészen 1980-ig visszamenőleg megállapította, hogy a koffeines kávé serkenti az anyagcserét.

A "Journal of the American Medical Association" 2000-ben megállapította, hogy a koffein bevitellel csökkenthető a Parkinson-kór kockázata. Egy 2010-es tanulmány kimutatta, hogy napi 2-3 csésze kávé fogyasztása esetén akár 25 százalékkal kevesebb eséllyel lép fel a betegség.

A Harvard egy kutatója, Edward Giovannucci megállapította, hogy a kávé több antioxidánst tartalmaz, mint a legtöbb zöldség és gyümölcs.


Kimutatták több tanulmányban is, hogy a koffein képes növelni mind a kitartást, mind a rövid távú teljesítményt.


Szóval, legyél kedves, és hagyjál békén a kávétémával! :)


----------------------

A fenti cikket ne számítsátok a hiteles források közé, bár egy amerikai oldalt használtam fel hozzá, az semmit nem jelent. A cikkel nem szeretnék senkinek sem egészségügyi tanácsokat adni, senkit nem szeretnék a kávé mértéktelen fogyasztására buzdítani, csak a férjemet szeretném meglepni vele. :)
Ennek függvényében értékeljétek a fenti adatokat!

Ha szeretitek a kávét, saját döntésetek szerint(!) fogyasszátok örömmel, ha meg nem, akkor ne igyátok! :)

Forrás: http://www.livestrong.com/article/557242-how-drinking-coffee-could-improve-your-health/
(Boldogzokni)
(A cikket beküldte: boldogzokni)



Ajánld ezt a cikket ismerőseidnek!

E-mail címed:
Ismerősöd e-mail címe:


Téli ételkalauz
Vége a bőség zavarának – sajnos egyre kevesebb az igazi szezonális friss zöldség-gyümölcs, így aztán egyre szűkösebbek a lehetőségeink a vitaminpótlás terén. Pedig mostantól jön el az az időszak, amikor többszörösen is létfontosságú, hogy minél erősebb és... »
Ételünk a gyógyszerünk
Akármilyen is az életstílusunk, nem nehéz végrehajtani azokat az egyszerű étrendi változtatásokat, melyek egészségünk gyors javulásához vezetnek. Felejtsük el a "könnyen elkészíthető" gyárilag előállított ételek iránti vonzalmunkat, mert testünket sokkal kevésbé... »



Amennyiben még nem tetted meg, most feliratkozhatsz heti hírlevelünkre, melyben a egeszsegtipp.hu weboldalra felkerült friss cikkekről tájékoztatunk. Itt add meg e-mail címed:
Iratkozz fel friss cikkeinket tartalmazó RSS csatornánkra: http://www.egeszsegtipp.hu/rss




Minden jog fenntartva © 2017, www.egeszsegtipp.hu | Jogi nyilatkozat | Kapcsolat: info (kukac) egeszsegtipp.hu | WebMinute Kft.