Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ






Kategória: Egészségügyi problémák

A hátfájás

Mai világunkban egyik leggyakoribb fájdalom. A cikkben a már kialakult hátfájdalomról, annak kezeléséről és arról, hogy milyen szakemberekhez fordulhatunk lesz szó. A hátfájdalmat okozhatja a hirtelen végzett fizikai munka, a nem megfelelő testtartás és az ebből kialakult gerincferdülés, a bokasüllyedés (lúdtalp), a csontritkulás, a reuma, a gerincsérv, a várandósság alatti többletsúly és a sokat emlegetett stressz.

Leggyakrabban fordul elő a deréktájon, ami a lábba is kisugározhat, és a nyakon, ami viszont a karba sugározhat ki.

A deréktáji fájdalmakat lumbágónak hívjuk. Ha meghúzódott a derekunk, mert hirtelen megerőltettük, akkor a leghatásosabb, ha jegeljük (persze csak néhány percig, nehogy megfázzon a vesénk) a gyulladást és utána finoman napjában többször gyulladáscsökkentő krémet masszírozunk a fájó testrészbe.
Ha a fájdalom hirtelen lép fel, látszólag semmilyen nehezebb fizikai terhelés ellenére és az kisugárzik valamelyik combba, esetleg egész a lábujjakig, akkor már lumboischialgiáról beszélünk. Forduljunk a háziorvosunkhoz, aki beutalót fog írni a reumatológiára. (Már ha a fájdalomtól járásképesek vagyunk egyáltalán.) A reumatológus röntgent csináltat, ahol megállapítják melyik csigolyák érintettek. Mozgásképtelenség esetén érzéstelenítő Lidocain injekciót adnak. A legtöbb amit ilyenkor tehetünk, hogy kemény, egyenes fekvőfelületen hanyadt fekvésbe a térd alá párnát helyezve maradunk és meleggel borogatjuk. Gyulladáscsökkentő krémet itt is használhatunk, de azt csak kenjük a fájó területre és ne masszírozzuk be, mert azzal csak fokozzuk a gyulladást.

A hát középső részén (főleg a lapockák között) kialakult fájdalom gyakran gerincferdülés, rossz tartás illetve bokasüllyedés miatt alakul ki.
A gerincferdülésen segít a gyógytorna, amit a háziorvosunkon keresztül a reumatológus vagy az ortopéd szakorvos is kiírhat. Ezen kívül az orvos a fizioterápia bármely válfaját felírhatja fájdalom esetén általában 10-es kúrákra bontva. (Pl:ingeráram kezelés, mágnesterápia, gyógyfürdőkúra stb.) De bármilyen torna megfelelhet (pl: yoga). Sokat segíthet az úszás is, főleg a hátúszás. Vagy kérhetjük egy gyógymasszőr segítségét is, aki kimaszírozza a fájdalmas csomókat, izomgörcsöket.
Bokasüllyedéssel az ortopéd orvoshoz fordulhatunk, aki megfelelő betétet ír fel.

Nyak és vállfájdalmak leggyakoribb kiváltó oka a csontritkulás, a stressz és a mindenkinek ismerős "elaludtam a nyakam" szindróma. Ilyenkor a csuklyásizom merevedik meg, ami akár fejfájást is okozhat.
Legeredményesebb, ha egy gyógymasszőr végzi el ezen területek feloldását és a nyak kimozgatását.

Fontos megemlíteni, mivel manapság sokan dolgoznak számítógéppel, hogy a monitort szemmagasságba állítsuk, a szék háttámlája tényleg tartsa a hátat és necsak a szék elején üljünk és görbítsük a monitor felé a hátunkat, illetve a széknek legyen karfája az egérrel dolgozó kéz alátámasztására.
A szakemberek azt javasolják, hogy 1 óra monitor előtt való ülés után 10 perc könnyed torna következzen így a szemünket sem erőltetjük túl.

Ha pedig heti kétszer végzett sportot is betartjuk, talán 80 évesen az unokánk fog tőlünk tanácsot kérni a hátfájásról!
(A cikket beküldte: Füzike)



Ajánld ezt a cikket ismerőseidnek!

E-mail címed:
Ismerősöd e-mail címe:


100 nap a jobb egészségért, a jó szexért és a hosszú életért
A könyvben foglalt 14 hetes kurzus során a 100 nap a jobb egészségért, jó szexért és a hosszú életért bemutatja a Chi Kung erejét, a hat gyógyító hangot, a Baduanjint, az önmasszázst, a szexuális Kung Fut, a belső mosolyt, az aranyvirág megnyitását és még sok mást... »

Ismerjük meg a B-vitamin családot! I. rész
E cikk elolvasásával megtudhatod, hogy miért is kellenek a szervezetünknek a B vitaminok, illetve, hogy milyen problémákat okozhat a hiányuk, hogyan kezelheted a B vitamin hiánya okozta problémát, avagy hogyan növelheted a B vitaminbevitelt. Az első részben... »



Amennyiben még nem tetted meg, most feliratkozhatsz heti hírlevelünkre, melyben a egeszsegtipp.hu weboldalra felkerült friss cikkekről tájékoztatunk. Itt add meg e-mail címed:
Iratkozz fel friss cikkeinket tartalmazó RSS csatornánkra: http://www.egeszsegtipp.hu/rss




Minden jog fenntartva © 2017, www.egeszsegtipp.hu | Jogi nyilatkozat | Kapcsolat: info (kukac) egeszsegtipp.hu | WebMinute Kft.